Handelsbetingelser

Her kan du læse og finde svar på alle spørgsmål vedr. vores handelsbetingelser. Du finder både svar på dine returspørgsmål og det er her, du kan læse, hvad du skriver under på, når du køber hos os. 

Generelle oplysninger

Party Mood
CVR. nr. 32803555
Måløv Byvej 229, Bygning G, 1 sal (ikke butik på adressen)
Skriv til Kundeservice her
Telefon 71741215

Hvordan handler du hos Party Mood? 

1. Bestilling via webshop

Alle ordre skal ligges online på vores webshop partymood.dk. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på hej@partymood.dk. Vi kan skaffe stort set alt og går meget langt for vores kunder

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Party Mood har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra os med information om, at vi har sendt din ordre afsted. 

2. Betaling

 

På Partymood.dk kan der betales med , Visa, Mastercard, Visa Electron. Vi tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem.

Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Matas’ valgte PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Partymood.dk, er det kun Part Moods PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Party Mood – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Party Moods PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter Partymood.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet, men der kan trækkes et mindre. 

3. Levering

Vi sender alle pakker til nærmeste pakkeshop, direkte til din adresse eller du kan vælge at hente din bestilling på vores kontor i Måløv. Vælger du afhentning vil du få en mail med besked, når din ordre er klar til afhentning.

Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare.

Som hovedregel leveres alle lagervarer indenfor 1-3 hverdage.
Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Her vil leveringstiden som hovedregel være 5-10 hverdage.
Ordren  sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke.

Party Mood bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Vi tilbyder gratis levering ved ordre over 399,- til Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne. 

3,1. Vilkår for køb af bestillingsvarer på Partymood.dk

Nogle af de produkter vi sælger er bestillingsvarer. 
Det fremgår i kurven, hvis din ordre indeholder bestillingsvare. Det kan være vare hvor vi har mindre på lager en ønsket antal eller vare, vi slet ikke har på lager. I begge tilfælde er der tale om bestillingsvare. Aftaler om køb af bestillingsvarer på Partymood.dk er først bindende, når du har modtaget en endelig ordrebekræftelse fra os. Det betyder, at når du vælger at lægge en bestillingsvare i indkøbskurven og herefter betaler, så er købsaftalen først indgået, når du har modtaget en e-mail fra Party Mood med en bekræftelse på, at vi kan levere varen til dig. Der trækkes ikke penge på dit betalingskort, før du har modtaget en bekræftelse og varen er sendt af sted. 

3,2 Fragtpriser

Levering til pakkeboks 39,- 
Levering til hjemmeadresse 59,- 
Afhentning på vores lager 0,- 

Vi tilbyder gratis fragt på alle ordre over 399,- 

6. Fortrydelsesret og returnering

Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på Partymood.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  • a) har modtaget din vare
  • b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 30 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte kundeservice på mail hej@partymood.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Returneringen vil stadig ske for din regning og vil blive trykket fra tilbagebetalingsbeløbet. 

6,1 Returnering

Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Returnering er for egen regning. 

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

6,2 Varer undtaget fortrydelsesretten

  • Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
  • Vare med brudt emballage eller plombering
  • Vare med forringet stand, når du sender den retur

Varer med brudt emballage eller plombering, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

6,3 Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, ekskl. leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.
  • I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Party Mood
Måløv Byvej 229, Bygning G, 1 Sal
2670 Måløv

Det er også muligt fysisk at returnere varer ved fortrydelse på adressen, ved forudgående aftale herom.

Standard lagervarer (1-5 dage) krediteres til fuld pris. Leveringsydelser krediteres ikke.

Varer fremstillet efter ønske og/eller leveret, opsat eller monteret efter nærmere service/tjenesteaftale med os, bestilt i større antal, specielle farver m.v. kan kun returneres efter aftale.

6,4 Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 

Bemærk, at vi ikke modtager pakke sendt pr. efterkrav.

7. Reklamationsret

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Partymood.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

7,1 Hvordan reklamerer jeg?
​​​​​​​Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte os på hej@partymood.dk. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

Party Mood 
Måløv Byvej 229, Bygning G, 1 sal
2760 Måløv

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

8. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på partymood.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores privatlivspolitik. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

9. Klagevejledning

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på 71741215 eller hej@partymood.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hej@partymood.dk

10. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Matas Webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.